سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حفظ و اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی توسط مدیر

 

حفظ و اداره ی ساختمان ها، عنوان کلی وظایف مدیر یا هیات مدیران است. به دیگر سخن، تمام اقدامات و مساعی مدیر یا مدیران صرفا جهت حفظ و اداره مجموعه جهت ترسیم جزئیات امر اتخاذ می شود. اما مدیر یا مدیران برای اداره و حفظ مجتمع، تابع تصمیمات مجمع عمومی اند. این مسئولیت را ماده 14 آیین نامه اجرایی برای مدیر یا مدیران بدین گونه بیان می کند    :

” مدیر یا مدیران، مسئولیت حفظ و اداره ی ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی می باشند.” البته روشن است تصمیمات مجمع عمومی عادی اساسا باید قانونی باشد وگرنه چنانچه تصمیم مجمع عمومی عادی در مورد یا مواردی، خلاف قانون تملک آپارتمان ها و آیین نامه ی اجرایی و یا مغایر سایر قوانین موضوعه ی کشوری باشد، مدیر (یا هیات مدیران) تکلیفی به تبعیت و اجرای آن ندارند و هرگاه از اجرای تصمیمات خلاف قانون خودداری کنند، کسی نمی تواند معترض آنها باشد.

این وظیفه اصلی‌ترین و کلی‌ترین وظیفه مدیر یا هیئت مدیره است. یعنی تمام کارها و فعالیت‌های مدیر یا هیئت مدیره باید در راستای این باشد که ساختمان را از آسیب و خرابی حفظ کند و امور جاری آن را انجام دهد که این موارد با دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان راحت تر قابل اجرا می باشد.

استفاده از نرم افزار مدیر ساختمان و تعیین شارژ هر واحد:

مدیر یا مدیران وظیفه دارند شارژ هر واحد را تعیین کرده و از مالکین دریافت کنند. تعیین شارژممکن است به روش‌های گوناگون انجام شود از جمله: شارژ ثابت، شارژ بر اساس متراژ، شارژ بر اساس نفرات، شارژ بر اساس نفرات و متراژ، شارژ بر اساس شارژ ثابت و متراژ، شارژ بر اساس شارژ ثابت و نفرات. اینکه شارژ به کدام روش محاسبه شود از تصمیمات مدیر یا هیئت مدیره است و در نرم افزار ساختمان قابل تعریف می باشد.

بازسازی ساختمان پس از تصمیم­‌گیری در مجمع عمومی:

چنان‌چه که در جلسه مجمع عمومی تصمیم به بازسازی و تعمیر ساختمان اخذ شود، وظیفه مدیریت ساختمان است که این مهم را مدیریت کرده و به سرانجام برساند. مدیریت نگهداری ساختمان، یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان می باشد، که تاکنون در کشور ایران مورد توجه جدی قرار نگرفته است. بطور کلی دوره تعمیر و نگهداری ساختمان در حدود نود و پنج درصد دوره حیات یک ساختمان را از زمانی که مفهوم ذهنی ساخت شکل می گیرد تا پایان عمر آن به خود اختصاص می دهد. با اعمال یک سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می توان کیفیت ساختمان را افزایش داد بلکه امکان بهینه سازی هزینه ها نیز فراهم می گردد. بدیهی است با توجه به این مطلب تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

محرومیت مالکین بدهکار از برخورداری خدمات

از زمان ارسال اظهار نامه به مالک بدهکار، وی به مدت ده روز زمان دارد تا بدهی معوقه خود را بپردازد. در غیر این صورت مدیر ساختمان می‌تواند با توجه به تشخیص خود برخی از خدمات ساختمانی از جمله آسانسور، سیستم تهویه، برق و… را برای مالک بدهکار قطع کند.