سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمع آوری حق شارژ برای تأمین هزینه های مشترک با نرم افزار ساختمان

 

اگرچه قوانین مربوط به مدیریت ساختمان به‌ صراحت در مورد قسمت های مشترک ساختمان و مجتمع های بزرگ سخن گفته و روشن کرده است که حق شارژ از سوی ساکنین باید پرداخت شود؛ اما میزان پرداختی ساکنین در قانون مشخص نشده است . این امر بدین دلیل است که هزینه‌های محاسبه‌شده توسط مدیر به صورت دستی و یا با نرم افزار ساختمان، در هر ساختمان متفاوت از دیگری است. برای مثال یک ساختمان مجموعه برق مصرفی بیشتری دارد و یا برخی از ساختمان‌ها در کنار هزینه‌های جانبی آب و گاز، هزینه نگهداری نگهبان و یا باغبان هم دارند. آنچه مشخص بوده این است که پرداخت حق شارژ برای تأمین هزینه‌های مشترک است و این هزینه‌ها یا برای هزینه‌های لازم برای استفاده، حفظ و نگهداری عادی ساختمان و تأسیسات و تجهیزات مربوطه استفاده می گردد و یا هزینه‌های مربوط به حق‌الزحمه مدیران. اگرچه پرداخت حق شارژ وظیفه‌ای محول بر دوش همه ساکنین آپارتمان است، با این حال برخی ساکنین از پرداخت حق شارژ خودداری کرده و یا در پرداخت این هزینه تأخیر دارند. در صورت خودداری مالک یا مستأجر یا استفاده‌کننده از پرداخت سهم خود از هزینه‌های مشترک، مدیر ساختمان فقط حق قطع خدمات مشترک را دارد نه خدمات اختصاصی را؛ بنابراین اگر مدیر ساختمان بدون رعایت مراتب بالا، خدمات مشترک را قطع کند خودش قابل‌تعقیب بوده و از نظر کیفری به‌عنوان ممانعت از حق به مجازات حبس محکوم می‌شود.

نظارت بر مسئولیت‌ها

ممکن است در ساختمان افراد دیگری مثل سرایدار، نگهبانی، مسئولان نظافت، باغبان و… نیز وظیفه‌هایی بر عهده داشته باشند.استخدام این افراد، نظارت بر حسن انجام وظایف، پرداخت حقوق آن‌ها از جمله وظایف مدیر ساختمان است.تمامی این موارد هزینه ایی را شامل می شود که با دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان قابل ثبت می باشد.

نرم افزار شارژ ساختمان و مدیریت بودجه و مستندسازی هزینه‌ها


 

با توجه به شارژی که ماهانه از ساکنین دریافت می‌شود، مبلغی در اختیار مدیر ساختمان قرار می‌گیرد و او تصمیم می‌گیرد که این بودجه صرف چه چیزهایی شود. برای مثال هزینه‌های مربوط به پرداخت حقوق سرایدار ساختمان، تعمیر و نگهداری ساختمان، زیباسازی و هزینه‌های ضروری و پرداخت قبوض از این محل تأمین می‌شود. همچنین مدیر ساختمان برای شفاف‌سازی باید گزارش این هزینه‌ها را به صورت ماهانه به اهالی ساختمان ارائه و آن‌ها را از نحوه? هزینه‌کرد بودجه آگاه کند. این کار با نصب نرم افزار ساختمان برای مدیر ساختمان و ساکنین به سهولت قابل اجرا می باشد. تمامی هزینه ها با ذکر عنوان مورد نظر ثبت می گردد و تمامی ساکنین از آن مطلع هستند.

 

نرم افزار شارژ ساختمان  و دریافت شارژ ماهانه از ساکنین

جمع آوری شارژ ماهیانه از ساکنین ساختمان کار دشوار‌ و پردردسری است برای مدیر ساختمان است. همیشه افرادی پیدا می‌شوند که حتی پس از اینکه هزینه‌های ساختمان برایشان به طور کامل توضیح داده می‌شود، باز هم حاضر نیستند سهم‌شان را از این هزینه‌ها پرداخت کنند. مدیر ساختمان باید شرایطی فراهم کند که افراد با رضایت کامل شارژ ماهانه‌شان را پرداخت کنند و روش‌های مناسبی برای جریمه کردن افرادی که شارژ ماهانه‌شان را به‌موقع تحویل نمی‌دهند، در نظر داشته باشد تا حق سایر ساکنین ساختمان ضایع نشود. تمامی این موارد در نرم افزار شارژ ساختمان به صورت جز به جز مشخص گردیده تا تمامی ساکنین از آن مطلع گردند و از قوانین دیرکرد پرداخت شارژ مطلع گردند.