سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه آرامش و نظم را در ساختمان و بین ساکنین برقرار نماییم؟

نقش مدیریت ساختمان، با تنگ‌تر شدن فضای زندگی، حریم شخصی افراد و خانواده‌ها آشکارتر شده است  زیرا بخشی از تمایلات و آزادی‌های فردی ساکنین نیز کاهش می‌یابد. در چنین شرایطی برای فراهم‌آوردن یک فضای آرام و بدون چالش افراد ناگزیرند تا از برخی از امیال و آزادی‌های فردی خود چشم‌پوشی کنند و تکالیفی را در مقابل سایرین بر خود متصور باشند. در این میان اما، عدم آگاهی برخی از افراد از این تکالیف و فرهنگ آپارتمان نشینی سبب بروز انواع کدورت‌ها، تضاد‌ها و گاهی نزاع‌ها در میان همسایگان می‌شود. مسائلی که سبب تحمیل هزینه‌های مختلفی به جامعه، اقتصاد و دستگاه قضائی کشور می شود.در دنیایی که جمعیت با سرعت بسیار زیاد در حال افزایش است، تنها راه کنار آمدن با این موضوع، دانستن قوانین و مقررات مربوط به آپارتمان نشینی که توسط قانون و مدیریت ساختمان وضع می گردد، است تا فرهنگ این سبک از زندگی در همه افراد جا بیافتد. این قوانین می تواند با دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان و نصب آن، به استحضار تمامی ساکنین و همسایگان در یک ساختمان برسد.

رعایت بایدها و نبایدهای زندگی آپارتمان نشینی و جلوگیری از بروز اختلافات

ساکنان هر واحد آپارتمانی و قسمت‌های اختصاصی مجتمع‌ها موظفند در جهت رعایت حسن همجواری، بعضی بایدها و نبایدهایی را که از جانب مدیریت ساختمان وضع می گردد، مورد توجه قرار دهند و به آنها عمل نمایند. هر چند این موارد در قانون پیش بینی نشده است ولی رعایت آنها توسط آپارتمان نشین‌ها موجب می‌گردد که از بروز اختلاف‌ها و تنش‌های گوناگون جلوگیری شود. این باید ها و نبایدها می تواند در نرم افزار ساختمان گنجانده شود و تمامی ساکنین آشنایی لازم را با آن ها پیدا کنند.

موارد عمومی که باید در هر ساختمان رعایت گردد

از باز گذاشتن درب پشت بام به دلیل ورود سوسک و یا شکستن شیشه در اثر بسته شدن درب توسط باد خودداری فرمایید. ایجاد سر و صدای غیر متعارف از ساعت یک تا چهار بعدازظهر و نه شب تا نه صبح روز بعد ممنوع می‌باشد. صدای رادیو، تلویزیون و دیگر وسایل پخش موسیقی نیز در ساعت فوق می‌باید فقط در داخل آپارتمان محل استقرار آنها قابل شنیدن باشد.هیچ گونه صدای ناهنجاری مثل صدای کشیدن صندلی بر روی کف‌های سنگی، صدای توپ بازی و دویدن بچه‌ها و صداهای آزاردهنده نباید در طول شبانه روز ایجاد گردد. صدای مته‌کاری و کوبیدن میخ به دیوار جهت نصب وسایل تزیینی می‌باید در ساعت مناسب روزهای غیر تعطیل انجام شود. تردد با لباس راحتی منزل در فضاهای عمومی و مجتمع خارج از اصول شهروندی است. ایاب و ذهاب آرام در نیمه‌ی شب و بدون سر و صدا، نشان از درک و احترام به حقوق دیگران است. از میهمان‌ها نیز درخواست گردد در حین عبور از راه پله و محل‌های مشترک رعایت ارامش دیگران را نموده و از دویدن بچه‌ها و ایجاد سر و صدا ممانعت به عمل آورند.بازی کردن بچه‌ها در قسمت‌های مشترک در صورت تایید هیئت مدیره فقط در ساعت‌های تعیین شده و در محل‌های مقرر مجاز می‌باشد. مسئول حرکات و رفتار فرزندان اولیای آنها می‌باشند و در قبال هر گونه عمل خلاف، آنها باید جوابگو باشند.