سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل تاثیرگذار در انتخاب هدیه

اینکه ما در انتخاب هدیه به چه فاکتورهایی توجه کنیم مهمترین اصل محسوب می شود. مثلاً شاید شما شال و روسری را به عنوان تکراری ترین گزینه به عنوان هدیه تولد برای همسر خود انتخاب کنید، اما در عین حال اگر سلیقه فردی و مناسبت‌های مختلف را در نظر بگیرید کار شما برای انتخاب گزینه مناسب ساده‌تر است. این نشان می‌دهد که ما در هنگام انتخاب کادو باید حساسیت بیشتری نسبت به فرد گیرنده هدیه و شرایط او به خرج دهیم.

پس در ادامه به شما خواهیم گفت که در انتخاب کادو به چه اصولی پایبند بمانید و چه مواردی می تواند شما را به یک هدیه مناسب برساند.

اصول اولیه در خرید هدیه تولد

تولد فرد گیرنده هدیه مناسبت مهمی است که معمولاً برای آن برنامه‌ریزی صورت می گیرد و فرد با توجه به مناسبت و نسبت افراد مختلف به دنبال انتخاب گزینه مناسب است. معمولاً در انتخاب کادوی تولد بیش از هرچیزی سلیقه فرد در نظر گرفته می شود. مثلاً اگر کادو تولد انتخابی ما با توجه به مشکلات فرد باشد یا امکان استفاده روزانه از آن را داشته باشد انتخاب مطلوبی است.

خوشبختانه گزینه های متنوعی برای گیفت تولد در بازار وجود دارد که انتخاب آنها باید با توجه به خواسته شما باشد. به عنوان مثال انتخاب لوازم تزیینی و ظریف برای هدیه تولد برای خانم ها مناسب است، اما در اغلب موارد کادوی تولد پسرانه شامل وسایل سرگرم کننده می شود. پس در نظر گرفتن شرایط فردی و سلیقه در خرید هدیه تولد برای همسر و انتخاب بهترین گزینه ضروری است.

کادو ولنتاین

روز ولنتاین یکی از مناسبت هایی است که باید دیر یا زود برای آن برنامه‌ریزی کنید. با توجه به اینکه در این ایام در نظر گرفتن احساسات و عواطف در رابطه اهمیت دارند، باید این موضوع در خرید هدیه ولنتاین لحاظ شود. این یعنی انتخاب کادوی ولنتاین برای دوست دختر یا برای همسر معنی پنهان زیادی دارد که هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ تنوع باید به آن توجه کنید. این در حالی است که برای معمولی ترین گزینه می توانید به سراغ عروسک‌خرسی و جعبه شکلات برویم.

در انتخاب گیفت ولنتاین فاکتورهای زیادی تاثیرگذار است که مهمترین آنها جنسیت فرد گیرنده است. وقتی که به دنبال هدیه ولنتاین برای پسر هستید سعی کنید از گزینه های کاربردی مانند ساعت مچی یا ست چرمی استفاده کنید یا حتی به گزینه‌های دیگری مانند ادکلن‌مردانه بیاندیشید. اما در مورد انتخاب هدیه ولنتاین دخترانه به سراغ جواهرات و هدایای ظریف بروید و از ست آرایشی هم به عنوان یک گزینه دم‌دستی استفاده کنید.

روز پدر و روز مادر

روز پدر یا روز مادر از جمله مناسبت هایی است که هیچ وقت فراموش نمی شوند و از قبل برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم. هر کدام از اعضای خانواده با توجه به سلیقه و شرایط مالی خود گزینه های مناسبی برای انتخاب کادو روز مادر دارند. مثلاً بیشتر اعضای خانواده برای کادوی روز مادر به سراغ لوازم دکوری منزل می‌روند یا حتی برخی از آنها به گزینه های ارزان تری مانند خرید شال و روسری فکر می‌کنند.

البته در این مورد سعی کنید از خرید اینترنتی شال و روسری استفاده کنید که روند خرید کادو را از مادرتان مخفی نگه دارید و او را سورپرایز کنید. اما در انتخاب کادوی روز پدر بیشتر به دنبال وسایل و تجهیزات کاربردی بگردید که نمونه‌های آنها دستگاه ریش تراش یا حتی یک دست کت و شلوار رسمی است. ست لباس ورزشی هم برای پدران ورزشکار و دستمال جیبی برای پدران طرفدار مد و فشن انتخاب خوبی است.

کادوی شب یلدا

با توجه به اهمیت شب یلدا و استفاده از آن به عنوان یک بهانه در گرد هم آمدن اعضای خانواده، معمولاً انتخاب کادوی شب یلدا هم تبدیل به اولویت برخی از خانواده‌ها می‌شود. گزینه خانواده‌ها برای کادوی شب متفاوت است که ساده‌ترین آنها هدایای خوراکی مانند بسته های شکلات هستند، اما برای بزرگترها می توانید به سراغ خرید کتاب شعر یا حتی کتاب داستان بروید.

اما در طرف مقابل برخی از خانواده‌ها گزینه های ارزان تر و کلی تر را ترجیح می‌دهند که پیشنهاد ما با آنها خرید عمده شال و روسری است.

عید نوروز

عید نوروز از دیگر مناسبت هایی است که خانواده ها به هر قیمتی و از هر نقطه ای خود را به یکدیگر می رسانند و دید و بازدید در این ایام زیاد است. در این بین خانواده‌ها سعی می‌کنند که برای افراد مختلف به دنبال خرید عیدی باشند و از گزینه های مختلف کادو نوروز خود را انتخاب کنند. با وجود اینکه انتخاب اصلی خانواده ها هدیه نقدی است، اما انتخاب گزینه‌های دیگری هم با توجه به فاکتورهای مختلف امکان پذیر است.

با توجه به فرهنگ و رسوم مناطق مختلف ایران، هدیه عروس در ایام عید یا در شب یلدا هم اهمیت پیدا می کند. هر خانواده از هر قومیت ممکن است گزینه‌های مختلفی به کادوی عروس اضافه کند که مختص به همان منطقه است. ولی جواهرات و زیورآلات انتخاب خوبی به عنوان کادوی عروس هستند و در کنار آن دکوری هم به عنوان هدیه گرانقیمت انتخاب می شوند.

کادوی عید غدیر

عید غدیر خم بهانه خوبی است که خانواده‌ها بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند و از هدایایی مانند دسته گل یا موارد مشابه استفاده کنند. این یعنی خانواده ها و حتی برخی از شرکت‌ها از قبل برای خرید هدیه عید غدیر برنامه ریزی می کنند که اکثراً گزینه های ارزان هستند.

با توجه به اینکه مناسبت های مذهبی در طول سال زیاد هستند، بحث مالی در خرید گیفت عید غدیر مهم نیست. به همین دلیل اکثر خانواده ها لوازم تحریر یا موادی مانند لیوان و ماگ را انتخاب می کنند. در عین حال یکسان بودن قیمت هدایا ما را از دردسرهای بعدی نجات می دهد.

امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب هدیه مناسب با توجه به نسبت ها و مناسبت های مختلف کمک کرده باشد. ..... فروشگاه آنلاین گیفتمون | هدیه تولد | هدیه روز مادر | هدیه ولنتاین