سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش طراحی نرم افزار مدیریت ساختمان در کارآمدی آن

همان‌طور که می‌دانید در جهان امروز شهرنشینی و کارهای تیمی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به همین علت قوانینی برای پیروی به وجود آمده و نرم‌افزارهای زیادی جهت سهولت کار پا به عرصه گذاشته‌اند. این نرم افزار می‌تواند به راحتی مدیریت ساختمان را انجام دهد و شما را از بسیاری از دغدغه‌ها موجود در این زمینه رهایی دهد. شاید دلیل استفاده از این نرم افزارها را بتوان جلوگیری از بهم ریختگی و همچنین از بین رفتن اطلاعات دانست. شما با خواندن این مقاله با کاربرد و ویژگی‌های نرم‌افزارها آشنا می‌شوید. آشنایی با این گونه ویژگی‌ها باعث می‌شود در بتوانید از میان تعداد زیادی نرم افزار طراحی شده مناسب‌ترین آن را انتخاب نمایید. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

نکاتی مهم در مورد نرم افزار‌های مدیریت ساختمان.

همان‌طور که از عنوان مشخص است برای در اختیار داشتن یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان خوب همانند هر نرم‌افزار مدیریت ساختمان دیگر باید شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد. به همین منظور در ادامه در مورد اپلیکیشن مدیریت ساختمان موضوعاتی را شرح می‌دهیم و همچنین از شرایط و ویژگی‌های یک اپلیکیشن خوب صحبت خواهیم کرد.

سهولت استفاده از نرم‌افزار را احساس خواهید کرد.

یکی از معیار‌های مهمی که در میزان کیفیت نرم افزار نقش دارد راحتی کار با آن است. منظور از راحتی آن است که کاربر نرم افزار بتواند بدون هیچگونه مشکل خاصی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کارکرد اصلی نرم افزار آشنا شود. هرچه میزان راحتی افزایش یابد و کاربر دستری مناسبی به بخش‌های مختلف نرم افزار داشته باشد قطع به یقین در استفاده از آن ترغیب می‌شود.

استفاده از طراحی مناسب و جذاب در نرم افزار.

یکی از مهم‌ترین نکات برای اپلیکیشن مدیریت ساختمان طراحی منطق و مناسب آن است. منظور از این مورد آن است که برنامه نویسان نرم افزار بتوانند تمام نیازهای مورد نظر یک مدیر ساختمان را در قالب یک نرم افزار حرفه‌ای پیاده سازی نمایند. با توجه به این تفاسیر برنامه نویسان به وسیله‌ی طراحی مناسب می‌توانند نرم افزار قدرتمند و کارآمدی را تولید کنند.

بتوان به راحتی آن را شخصی سازی کرد.

از دیگر ویژگی‌های یک نرم افزار آپارتمان قوی می‌توان به قابلیت شخصی سازی آن اشاره کرد. با شخصی سازی می‌توانید در کمترین زمان ممکن ساختار دلخواه خود را در نرم افزار پیاده سازی کنید. پس یکی از مواردی که باید در هنگام دانلود نرم افزار ساختمان به آن توجه داشته باشید قابلیت شخصی سازی آن است.

اطلاعات استفاده کنندگان در هر صورتی حفظ شود.

در هر نرم‌افزاری مهم‌ترین قسمت بعد امنیتی آن است. به دلیل این که این نرم افزارها ویژگی درج قبض را دارند به این دسته از نرم افزارها اصولا نرم افزار مدیریت قبوض گفته می‌شود. در بازار شاهد وجود نرم افزار‌های مختلفی در زمینه‌ی مدیریت ساختمان هستیم که این موارد تلاش می‌کند که وظایف مدیر ساختمان را حد زیادی کاهش دهد. پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به این گونه نرم افزارها حتما از امن بودن آن‌ها اطمینان داشته باشید.

قابلیت پشتیبانی 24 ساعته را داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید یک نرم افزار شارژ ساختمان داشته باشد پشتیبانی آن است. بسیاری از نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در بازار وجود دارند برای افزایش میزان مشتری خود از پشتیبانی 24 ساعته استفاده می‌کنند. در پشتیبانی باید به موارد مختلفی از قبیل راهنمایی در نصب، کارکرد و غیره اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است که قبل از دانلود یا خرید نرم افزار به قابلیت‌های مختلف آن مانند پشتیبانی 24 ساعته توجه کرد.

برخورداری از قابلیت گزارش گیری.

گزارشگری از قابلیت‌های مهم و اساسی نرم افزار‌های مدیرت ساختمان است. برخورداری نرم افزار از این ویژگی باعث خواهد شد که بدون کمترین مشکلی بتوانید اطلاعات مورد نیاز را در قالب گزارش در اختیار داشته باشید. بنابراین در هنگام دانلود نرم ‌افزار مدیریت ساختمان حتما اطمینان حاصل کنید که آیا چنین قابلیتی را دارد یا خیر. نکته‌ی مهم که باید در هنگام گزارشگیری باید به آن توجه کرد این است که بتوانید از آن موارد با فرمت دلخواه خود، خروجی بگیرید. یک نرم افزار مناسب در هنگام گزارشگیری باید بتواند از فرمت‌های چاپی، پی دی اف، اکسل، ورد، ایکس ام ال، و سایر فرمت‌های موجود پشتیبانی کند.

قابلیت استفاده همزمان چند نفره.

منظور از استفاده همزمان آن است که کاربران نرم افزار بتوانند بدون هیچگونه نگرانی به صورت همزمان از این نرم افزار استفاده نمایند. بسیاری از مواقع پیش می‌آید که برای مدیریت ساختمان وظایف بین چند نفر تقسیم می‌شود و تمامی این افراد باید به نرم افزار دسترسی داشته باشند. به نوعی می‌توان گفت این ویژگی در این گونه نرم افزارها باعث خواهد شد که شما قسمتی از وظایف را بر عهده دیگری بگذارید.

به راحتی بتوان پشتیبان گرفت.

پشتیبان گیری نیز از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب است. اگر چنین آپشنی در نرم‌افزار موجود باشد اطلاعات شما هرگز از بین نخواهد رفت و شما دیگر دغدغه‌ای این را ندارید که ممکن است روزی اطلاعات موردنیازتان را از دست بدهید. این قابلیت را نرم افزارها به صورت‌های مختلفی پیاده سازی می‌کنند، یک نمونه مناسب این گونه قابلیت را می‌توان پشتیبان گیری به صورت خودکار در نظر گرفت. دوم آنکه نرم افزار‌هایی هستند که قابلیت پشیبان گیری را درون خود جای داده‌اند اما برای دسترسی به آن باید به صورت دستی اقدام کنید. پس برای اطمینان از خرید خود که از چه امتیازاتی برخوردار است حتما قبل از اقدام به خرید تحقیق کنید.

در آخر.

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب به شما ارائه دهیم. ذکر شد که یک نرم افزار قدرتمند باید دارای قابلیت‌های مختلفی از قبیل پشتیبانی 24، قابلیت گزارشگری، قابلیت استفاده چند کاربره و غیره داشته باشد. و هرچه یک نرم افزار بتواند این ویژگی‌ها را بیشتر در خود جای دهد قطع به یقین نرم افزار مناسب و استانداردتری خواهد بود. همچنین در این مقاله عنوان کردیم که دسته نرم افزارهای دیگری وجود دارد که با عنوان نرم افزار محاسبه قبض آب آپارتمان از آن‌ها یاد می‌شود که برای ثبت تمام مورد ضروری مناسب خواهد بود. در برنامه‌های آینده که برای شما در نظر گرفته‌ایم در مورد بیمه ساختمان و بهترین بیمه ساختمان اطلاعاتی را در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید با توجه به دانسته‌های خود در این باب هوشمندانه عمل کنید. به خاطر همراهی کردن ما در این مقاله از شما نهایت سپاسگزاری را داریم. ..... نرم افزار مدیریت ساختمان