سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر مدیر خوب آپارتمان این نکات را می داند

با گسترش جمعیت شهرها و روی آوردن مردم به آپارتمان نشینی ما نیازمند رعایت قوانین و مقرارت این سبک زندگی هستیم و به همین دلیل نرم افزار‌های متعددی برای این موضوع پای بر عرصه زندگی مردم گذاشته‌اند. استفاده از نرم افزارهایی از این دست باعث خواهد شد که بتوانید به آسان‌ترین شکل ممکن تمام موارد موجود در ساختمان را در هر لحظه در اختیار داشته باشید. اگر از این نرم‌افزارها استفاده نکنید نه‌تنها کار را برای خود دشوار کرده‌اید که حتی احتمال از بین رفتن اطلاعات را بالا خواهید برد و دلیل آن چیزی جز عدم استفاده از نرم‌افزار نیست. این ویژگی‌ها را ما در این مقاله بازگو خواهیم کرد. آگاهی داشتن از این ویژگی‌ها باعث خواهد شد بتوانید از میان انبوه نرم افزارهای طراحی شده بهترین و مناسب‌ترین نرم افزار را انتخاب نمایید. برای شرح ویژگی‌های نرم افزار مناسب و کاربردی در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت ساختمان

همان‌طور که از عنوان مشخص است برای در اختیار داشتن یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان خوب همانند هر نرم‌افزار مدیریت ساختمان دیگر باید شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد. در ادامه این مقاله ما به بررسی ویژگی‌های اصلی یک اپلیکیشن مدیریت ساختمان خواهم پرداخت همچنان با ما همراه باشید.

استفاده راحت و آسان از نرم افزار

یکی از معیار‌های مهمی که در میزان کیفیت نرم افزار نقش دارد راحتی کار با آن است. بهتر است منظور از بیان جمله راحتی را بشکافیم راحتی به این معنا که کاربر در هنگام استفاده با هیچگونه موردی که باعث اختلال در کارکردش شود رو به رو نشود.برای جذب بیشتر کاربران جهت استفاده از نرم‌افزار باید به روشی طراحی‌شده باشد که کاربر بتواند به‌سادگی با آن کار کند.

طراحی منطقی و مناسب نرم افزار

یکی از مهم‌ترین نکات برای اپلیکیشن مدیریت ساختمان طراحی منطق و مناسب آن است. منظور از این مورد آن است که برنامه نویسان نرم افزار بتوانند تمام نیازهای مورد نظر یک مدیر ساختمان را در قالب یک نرم افزار حرفه‌ای پیاده سازی نمایند. توجه داشتن طراحان به این مورد باعث خواهد شد که پروژه نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

شخصی‌سازی یکی از مهم‌ترین خصوصیات نرم‌افزارها

از دیگر ویژگی‌های یک نرم افزار آپارتمان قوی می‌توان به قابلیت شخصی سازی آن اشاره کرد. به وسیله شخص سازی می‌توانید ساختار مورد نظر خود را در کم‌ترین زمان ممکن در نرم افزار اجرایی کنید. پس وقتی برای استفاده تصمیم می‌گیرید دانلود نرم‌افزار ساختمان را شروع کنید حتما به قابلیت شخصی‌سازی توجه کرده و به‌سادگی از کنار آن رد نشوید.

اطلاعات استفاده کنندگان در هر صورتی حفظ شود

در هر نرم‌افزاری مهم‌ترین قسمت بعد امنیتی آن است. در این گونه نرم افزار‌ها ما معمولا شاهد بخشی به نام نرم افزار مدیریت قبوض هستیم و به همین دلیل باید از امنیت بالای نرم افزار مطمئن بود. نرم افزارهای رایگان مختلفی در حال حاضر به عنوان نرم افزار ساختمان طراحی و ساخته شده‌ است که به نوعی می‌توان گفت وظایف مدیر ساختمان را در حد قابل قبولی کاهش می‌دهد. در صورتی که می‌خواهید از این دسته نرم افزارها استفاده نمایید حتما از میزان امنیت آن آگاهی کامل داشته باشید.

وجود پشتیبانی مناسب و پاسخگویی 24 ساعته

از دیگر ویژگی‌های یک نرم افزار شارژ ساختمان می‌توان به پشتیبانی مناسب آن اشاره کرد. بسیاری از نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در بازار وجود دارند برای افزایش میزان مشتری خود از پشتیبانی 24 ساعته استفاده می‌کنند. پشتیبانی خود به بخش‌های مختلفی مانند راهنمایی در هنگام نصب و غیره تقسیم می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از هر گونه خرید و یا استفاده از نرم افزار‌ها از مناسب بودن تیم پشتیبانی آن مطمئن شده باشید.

نرم‌افزار باید از قابلیت گزارش‌گیری برخوردار باشد

از ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت نرم افزار عالی می‌توان به ویژگی گزارش گیری اشاره کرد. با توجه به این قابلیت به عنوان مدیر ساختمان می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن تمامی اطلاعات مهم را در قالب گزارش‌های جامع و کامل بررسی کنید. بنابراین در هنگام دانلود نرم ‌افزار مدیریت ساختمان حتما اطمینان حاصل کنید که آیا چنین قابلیتی را دارد یا خیر. اگر امکان خروجی گرفتن گزارش با فرمت‌های مختلفی وجود داشته باشد که آن نرم افزار را می‌توان جزو یکی از بهترین نرم افزارها دانست. پس می‌توان گفت پشتیبانی از فرمت‌هایی نظیر فرمت چاپی، پی دی اف، اکسل، ورد، ایکس ام ال و غیره برای این گونه نرم افزارها تا حدودی لازم و ضروری خواهد بود.

قابلیت استفاده همزمان چند نفره

منظور از استفاده همزمان آن است که کاربران نرم افزار بتوانند بدون هیچگونه نگرانی به صورت همزمان از این نرم افزار استفاده نمایند. بسیاری از مواقع پیش می‌آید که برای مدیریت ساختمان وظایف بین چند نفر تقسیم می‌شود و تمامی این افراد باید به نرم افزار دسترسی داشته باشند. با وجود قابلیت استفاده همزمان چند نفره می‌توانید برخی از وظایف خود را بدون هیچ مشکلی به عهده فرد دیگر بگذارید.

نرم افزار باید از قابلیت پشتیبان گیری برخوردار باشد

پشتیبان گیری را می‌توان یک ویژگی دیگر این نرم افزار در نظر گرفت. اگر چنین آپشنی در نرم‌افزار موجود باشد اطلاعات شما هرگز از بین نخواهد رفت و شما دیگر دغدغه‌ای این را ندارید که ممکن است روزی اطلاعات موردنیازتان را از دست بدهید. این قابلیت را نرم افزارها به صورت‌های مختلفی پیاده سازی می‌کنند، یک نمونه مناسب این گونه قابلیت را می‌توان پشتیبان گیری به صورت خودکار در نظر گرفت. دوم آنکه نرم افزار‌هایی هستند که قابلیت پشیبان گیری را درون خود جای داده‌اند اما برای دسترسی به آن باید به صورت دستی اقدام کنید. اگر اطلاعات مهمی در اختیار دارید که نمی‌خواید به هیچ عنوان آن‌ها را از دست بدهید؛ بهتر است از نرم افزاری استفاده کنید که قابلیت پشتیبان گیری داشته باشد.

در این مقاله گفتیم

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب به شما ارائه دهیم. همان‌طور که خواندید متوجه شدید یک نرم‌افزار خوب باید ویژگی‌هایی از قبیل پشتیبانی 24 ساعته، قابلیت پشتیبان گیری،گزارش‌گیری و غیره باشد. با وجود این قابلیت درون یک نرم افزار می‌توان آن را نرم افزاری قدرتمند دانست. همچنین گفتیم که در نرم افزار مدیریت ساختمان با نرم افزار‌های مختلفی از قبیل نرم افزار محاسبه قبض آپارتمان مواجه هستیم که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید تمامی اطلاعات موجود در ساختمان را ثبت کنید. ما همچنین در مقالات آتی در رابطه با بیمه ساختمان و بهترین بیمه ساختمان اطلاعاتی را به شما همراهان گرامی ارائه خواهیم داد. امیدواریم که این مقاله به سؤالات شما پاسخ مناسبی داده باشد و بتوانید از این اطلاعات جهت ارتقای کیفی کار خود بهره ببرید. ..... نرم افزار مدیریت ساختمان