سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قابلیت های نرم افزار مدیریت ساختمان را بدانید

همان‌طور که می‌دانید در جهان امروز شهرنشینی و کارهای تیمی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به همین علت قوانینی برای پیروی به وجود آمده و نرم‌افزارهای زیادی جهت سهولت کار پا به عرصه گذاشته‌اند. شما به وسیله این گونه نرم افزارها خواهید توانست بدون هیچگونه نگرانی تمام موارد مورد نیاز را در این گونه نرم افزارها مدیریت نمایید. بسیاری از مواقع شاهد آن بوده‌ایم که به دلیل نداشتن نرم افزار یا پلتفرمی تمامی اطلاعات مهم ساختمان از بین رفته و یا اینکه برای جمع آوری آن‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده‌ایم. ما در این مقاله به ویژگی‌های مورد نیاز این گونه نرم افزارها خواهیم پرداخت. با داشتن اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌های یک نرم افزار مناسب و استاندارد می‌توانید به راحتی از بین تعداد زیاد نرم‌ افزار‌های این حوزه، بهترین آن را برگزینید. برای شرح ویژگی‌های نرم افزار مناسب و کاربردی در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی‌هایی که یک نرم افزار مدیریت ساختمان باید داشته باشد

هر نرم افزار مدیریت ساختمان باید دارای ویژگی‌های نام برده شده زیر باشد تا بتوان آن را به عنوان یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب در نظر گرفت. به همین منظور در ادامه در مورد اپلیکیشن مدیریت ساختمان موضوعاتی را شرح می‌دهیم و همچنین از شرایط و ویژگی‌های یک اپلیکیشن خوب صحبت خواهیم کرد.

راحتی کار در حین استفاده از نرم افزار

شاید بتوان اولین ویژگی یک نرم افزار ساختمان را راحتی در استفاده دانست. در صورت کارایی راحت و آسان، کاربر با هر میزان مهارت در زمینه‌ی اجرای اپلیکیشن‌ها می‌تواند به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن از این نرم افزار استفاده کند. نکته جالب آن است که هرچه استفاده از نرم افزار راحت‌تر باشد به همان میزان تعداد استفاده کنندگان آن بیشتر می‌شود.

طراحی منطقی و مناسب نرم افزار

طراحی مناسب و جذاب دومین عاملی است که می‌تواند در میزان کیفیت و کارایی اپلیکیشن مدیریت شارژ ساختمان تاثیر داشته باشد. برنامه نویسان باید برنامه‌ای برای مدیر ساختمان بنویسند که وقتی خود را جای مدیر می‌گذارند تمام نیازهایشان برطرف شود به عبارتی باید نرم افزا را به‌صورت حرفه‌ای بسازند که پاسخی برای تمام نیازهای ضروری باشد. هر چه طراحان و برنامه نویسان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند می‌توان انتظار کارکرد قوی‌ترین را از نرم افزار مورد نظر داشت.

شخصی‌سازی یکی از مهم‌ترین خصوصیات نرم‌افزارها

مورد بعدی که باید در یک نرم افزار آپارتمان وجود داشته باشد ویژگی شخصی سازی آن است. با شخصی سازی می‌توانید در کمترین زمان ممکن ساختار دلخواه خود را در نرم افزار پیاده سازی کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در زمان دانلود نرم افزار ساختمان حتما به وجود این قابلیت در آن توجه داشته باشید.

حفظ اطلاعات کاربران با افزایش امنیت در نرم افزار

در هر نرم‌افزاری مهم‌ترین قسمت بعد امنیتی آن است. به دلیل این که این نرم افزارها ویژگی درج قبض را دارند به این دسته از نرم افزارها اصولا نرم افزار مدیریت قبوض گفته می‌شود. در بازار شاهد وجود نرم افزار‌های مختلفی در زمینه‌ی مدیریت ساختمان هستیم که این موارد تلاش می‌کند که وظایف مدیر ساختمان را حد زیادی کاهش دهد. در صورتی که می‌خواهید از این دسته نرم افزارها استفاده نمایید حتما از میزان امنیت آن آگاهی کامل داشته باشید.

وجود ضروری جهت پشتیبانی 24 ساعته

پشتیبانی مناسب از ویژگی‌های بارز نرم افزار شارژ ساختمان است. در صورتی یک نرم افزار خواهد توانست تعداد کاربران زیادی را کسب نمایید که از ویژگی پشتیبانی 24 ساعته برخوردار باشد. این پشتیبانی شامل موارد مختلفی از قبیل راهنمایی در نصب، کارکرد و غیره می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از هر گونه خرید و یا استفاده از نرم افزار‌ها از مناسب بودن تیم پشتیبانی آن مطمئن شده باشید.

نرم‌افزار باید از قابلیت گزارش‌گیری برخوردار باشد

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین و لازم‌ترین مواردی که باید یک نرم افزار مدیریت ساختمان داشته باشد قابلیت گزارش گیری است. با توجه به این قابلیت به عنوان مدیر ساختمان می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن تمامی اطلاعات مهم را در قالب گزارش‌های جامع و کامل بررسی کنید. به همین دلیل آگاه بودن از وجود این امکان در زمان دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان بسیار کار ساز خواهد بود. نکته مهم در رابطه با گزارش گیری آن است که شما باید بتوانید این گزارش‌ها را با فرمت دلخواه خود خروجی بگیرید. از این رو می‌توان گفت که یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب باید فرمت‌ها مختلفی از قبیل چاپی، پی دی اف، اکسل، ورد، ایکس ام ال و غیره را داشته باشد.

قابلیت استفاده چند نفر به‌طور هم‌زمان

با این قابلیت دیگر اعضایی که دسترسی به این نرم افزار دارند می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی از آن استفاده کنند. شما زمانی متوجه می‌شوید که این نرم‌افزار چنین شاخصه‌ای دارد که اقدام به خرید کرده و از آن استفاده کنید. برای این مهم بهتر است که نرم افزار به گونه‌ای طراحی شود که استفاده همزمان چنده نفره را فراهم کند.

پشتیبان گیری برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات

تا به اکنون از ویژگی‌های زیادی در مورد نرم‌افزار برایتان نوشتیم که در اینجا برایتان به یکی دیگر از کاربردهای آن به نام پشتیبان گیری اشاره می‌کنیم. شما به واسطه این قابلیت خواهید توانست اطمینان خاطر داشته باشید که اطلاعات شما به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت. برای پشتیبان گیری با دو روش مختلف رو به رو هستیم؛ اول پشتیبان گیری به صورت خودکار است. برخی دیگر از نرم افزار‌ها هستند که قابلیت پشتیبان گیری را درون خود دارند اما باید آن را به صورت دستی تنطیم کنید. پس نیاز است قبل از خرید و یا دانلود این گونه نرم افزارها از داشتن این ویژگی آگاه شده باشید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب به شما ارائه دهیم. ما در این مقاله روی مواردی مانند داشتن ویژگی پشتیبانی 24 ساعته، امکان پشتیبان گیری، داتشن ویژگی گزارش گیری و غیره تکیه کردیم. و هرچه یک نرم افزار بتواند این ویژگی‌ها را بیشتر در خود جای دهد قطع به یقین نرم افزار مناسب و استانداردتری خواهد بود. از نرم‌افزار محاسبه‌ی قبض آب آپارتمان برای شما صحبت کردیم که از این طریق می‌توانید کارهای موردنیاز خود را در این حیطه انجام دهید. همچنین این قول را به شما می‌دهیم که در سری مقالات بعدی وب سایت اطلاعاتی در رابطه با بیمه ساختمان و بهترین بیمه ساختمان برای شما شرح دهیم. امیدواریم که موارد گفته شده کمک کننده شما برای انتخاب یک نرم افزار مناسب بوده باشد. ..... نرم افزار مدیریت ساختمان