سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای انتخاب مدیر یک ساختمان نکاتی را بدانید

امروزه به دلیل نیاز به مدیریت جامع و همچنین شهر نشین شدن عده زیادی از افراد رعایت کردن قوانین موجود در آپارتمان و نیازمند یک نرم افزار مناسب و حرفه‌ای است. این نرم افزار می‌تواند به راحتی مدیریت ساختمان را انجام دهد و شما را از بسیاری از دغدغه‌ها موجود در این زمینه رهایی دهد. اگر از این نرم‌افزارها استفاده نکنید نه‌تنها کار را برای خود دشوار کرده‌اید که حتی احتمال از بین رفتن اطلاعات را بالا خواهید برد و دلیل آن چیزی جز عدم استفاده از نرم‌افزار نیست. این ویژگی‌ها را ما در این مقاله بازگو خواهیم کرد. آگاهی داشتن از این ویژگی‌ها باعث خواهد شد بتوانید از میان انبوه نرم افزارهای طراحی شده بهترین و مناسب‌ترین نرم افزار را انتخاب نمایید. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

نکاتی مهم در مورد نرم افزار‌های مدیریت ساختمان

همان‌طور که از عنوان مشخص است برای در اختیار داشتن یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان خوب همانند هر نرم‌افزار مدیریت ساختمان دیگر باید شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد. در این مقاله ما سعی می‌کنیم به موارد و ویژگی‌های یک اپلیکیشن مدیریت ساختمان عالی و دست اول بپردازیم در ادامه همراه ما باشید. 

استفاده راحت و آسان از نرم افزار

یکی از معیار‌های مهمی که در میزان کیفیت نرم افزار نقش دارد راحتی کار با آن است. بهتر است منظور از بیان جمله راحتی را بشکافیم راحتی به این معنا که کاربر در هنگام استفاده با هیچگونه موردی که باعث اختلال در کارکردش شود رو به رو نشود.برای جذب بیشتر کاربران جهت استفاده از نرم‌افزار باید به روشی طراحی‌شده باشد که کاربر بتواند به‌سادگی با آن کار کند. 

طراحی زیبا و جذاب در کیفیت نرم افزار تاثیر گذار است

مورد بعدی که باید در یک اپلیکیشن مدیریت شارژ ساختمان نمود داشته باشد، منطق و اساس پشت برنامه است. برنامه نویسان باید برنامه‌ای برای مدیر ساختمان بنویسند که وقتی خود را جای مدیر می‌گذارند تمام نیازهایشان برطرف شود به عبارتی باید نرم افزا را به‌صورت حرفه‌ای بسازند که پاسخی برای تمام نیازهای ضروری باشد. و با توجه به این انتظار‌ها و خواسته‌های مدیران ساختمان، می‌توان نرم افزاری قدرتمند و با کیفیت را روانه بازار کرد. 

شخصی سازی و تاثیر آن در کیفیت نرم افزار

شخصی سازی نیز از دیگر ویژگی‌های مهم یک نرم افزار مدیریت ساختمان است. به وسیله شخص سازی می‌توانید ساختار مورد نظر خود را در کم‌ترین زمان ممکن در نرم افزار اجرایی کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در زمان دانلود نرم افزار ساختمان حتما به وجود این قابلیت در آن توجه داشته باشید.

حفظ اطلاعات کاربران با افزایش امنیت در نرم افزار

در هر نرم‌افزاری مهم‌ترین قسمت بعد امنیتی آن است. در این گونه نرم افزار‌ها ما معمولا شاهد بخشی به نام نرم افزار مدیریت قبوض هستیم و به همین دلیل باید از امنیت بالای نرم افزار مطمئن بود. مدیر ساختمان‌ها همواره وظایف زیادی را برعهده دارند که سبب پیچدگی در کار آن‌ها می‌شود و از این رو برای حل این معضلات و کاهش وظایف مدیر ساختمان نیازمند استفاده از اینگونه نرم افزار‌ها هستیم. در صورتی که می‌خواهید از این دسته نرم افزارها استفاده نمایید حتما از میزان امنیت آن آگاهی کامل داشته باشید. 

وجود ضروری جهت پشتیبانی 24 ساعته

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید یک نرم افزار شارژ ساختمان داشته باشد پشتیبانی آن است. عموما هر نرم افزار شارژ ساختمان که خواهان کسب مخاطبان بسیار است باید از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار باشد. در این قابلیت موارد مختلفی از قبیل راهنمایی در نصب، کارکرد و کاربرد آن و سایر موارد نقش مهمی دارد. پس حتما قبل از اقدام به خرید یا دانلود نرم افزار محاسبه قبض آب آپارتمان باید از پشتیبانی آن به صورت مناسب آگاه شده باشید. 

گزارش گیری یکی از قابلیت‌های نرم افزار‌های مدیریت ساختمان است

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید برای یک نرم‌افزار ایده آل در نظر داشت قابلیت داشتن آن در گزارش‌گیری است. با توجه به این قابلیت به عنوان مدیر ساختمان می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن تمامی اطلاعات مهم را در قالب گزارش‌های جامع و کامل بررسی کنید. بنابراین در هنگام دانلود نرم ‌افزار مدیریت ساختمان حتما اطمینان حاصل کنید که آیا چنین قابلیتی را دارد یا خیر. اگر امکان خروجی گرفتن گزارش با فرمت‌های مختلفی وجود داشته باشد که آن نرم افزار را می‌توان جزو یکی از بهترین نرم افزارها دانست. پس می‌توان گفت پشتیبانی از فرمت‌هایی نظیر فرمت چاپی، پی دی اف، اکسل، ورد، ایکس ام ال و غیره برای این گونه نرم افزارها تا حدودی لازم و ضروری خواهد بود. 

قابلیت استفاده همزمان چند نفره

یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران این است که بتوانند بدون هیچ نگرانی‌ای از این نرم‌افزار جهت رفع نیاز خود استفاده کنند. این ویژگی زمانی حائز اهمیت خواهد شد که بخواهید قسمتی از کارهای ساختمان را بر عهده فرد دیگری بگذارید. درواقع شما می‌توانید از وظایف خود کاسته و آن را بر عهده‌ی نرم‌افزار بگذارید که این بسیار جذاب بوده و باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

نرم افزار باید از قابلیت پشتیبان گیری برخوردار باشد

از دیگر ویژگی‌های مهم این گونه نرم افزارها می‌توان به ویژگی پشتیبانی گیری اشاره کرد. به وسیله‌ی این ویژگی هیچگاه نگران از بین رفتن اطلاعات خود نخواهید بود و همواره تمامی اطلاعات شما در دسترستان است. این قابلیت در نرم افزارهای مختلف به صورت‌های گوناگونی پیاده سازی می‌شود، نمونه اول آن را می‌توان پشتیبان گیری خودکار در نظر گرفت. دوم آنکه نرم افزار‌هایی هستند که قابلیت پشیبان گیری را درون خود جای داده‌اند اما برای دسترسی به آن باید به صورت دستی اقدام کنید. اگر اطلاعات مهمی در اختیار دارید که نمی‌خواید به هیچ عنوان آن‌ها را از دست بدهید؛ بهتر است از نرم افزاری استفاده کنید که قابلیت پشتیبان گیری داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله از سلسله مقالات آموزشی تلاش خود را انجام دادیم تا در زمینه نرم افزار مدیریت ساختمان اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. توضیح دادیم که از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در انتخاب یک نرم افزار مناسب به آن توجه کرد؛ پشتیبانی 24 ساعته، قابلیت پشتیبان گیری، قابلیت گزارش گیری و سایر موارد ذکر شده است. برخوردار بودن نرم افزار از این ویژگی‌ها باعث می‌شود که یک نرم افزار را بتوان به عنوان نرم افزار مناسب استفاده در ساختمان دانست. همچنین در این مقاله عنوان کردیم که دسته نرم افزارهای دیگری وجود دارد که با عنوان نرم افزار محاسبه قبض آب آپارتمان از آن‌ها یاد می‌شود که برای ثبت تمام مورد ضروری مناسب خواهد بود. در برنامه‌های آینده که برای شما در نظر گرفته‌ایم در مورد بیمه ساختمان و بهترین بیمه ساختمان اطلاعاتی را در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید با توجه به دانسته‌های خود در این باب هوشمندانه عمل کنید. به خاطر همراهی کردن ما در این مقاله از شما نهایت سپاسگزاری را داریم. ..... نرم افزار مدیریت ساختمان