سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب کادو و شرایط آن

با توجه به هدفی که برای هدیه دادن دارید اصولی که در نظر گرفته‌اید گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است شما از شال و روسری به عنوان هدیه تولد برای همسر خود استفاده کنید، اما اگر مناسبت های مختلف و شرایط فردی او را در نظر بگیرید ممکن است به گزینه‌های مناسب تری هم برسید. این یعنی در نظر گرفتن شرایط فردی و سلیقه او در هنگام انتخاب کادو مهمترین فاکتور ممکن است. با این مقدمه کوتاه در ادامه چند اصول کلی در انتخاب کادو معرفی خواهیم کرد که طبیعتاً هم به شما کمک می‌کند که یک هدیه مناسب را انتخاب کنید و هم از لحاظ مالی دچار هزینه زیادی نشوید.

اصول اولیه در خرید هدیه تولد

تولد فرد گیرنده هدیه مناسبت مهمی است که معمولاً برای آن برنامه‌ریزی صورت می گیرد و فرد با توجه به مناسبت و نسبت افراد مختلف به دنبال انتخاب گزینه مناسب است. اما مهمترین فاکتور در انتخاب کادوی تولد توجه به سلیقه فرد گیرنده است. در هر صورت کادو تولد باید بتواند یکی از مشکلات فرد را حل کند و در طول زندگی روزانه امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. در هر صورت در انتخاب گیفت تولد محدودیتی وجود ندارد و انتخاب گزینه های مختلف باید بر مبنای سلیقه فرد گیرنده باشد. به عنوان مثال انتخاب لوازم تزیینی و ظریف برای هدیه تولد برای خانم ها مناسب است، اما در اغلب موارد کادوی تولد پسرانه شامل وسایل سرگرم کننده می شود. پس در نظر گرفتن شرایط فردی و سلیقه در خرید هدیه تولد برای همسر و انتخاب بهترین گزینه ضروری است.

انتخاب کادو ولنتاین

مناسبت مهم دیگری که باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید روز ولنتاین است. با توجه به اینکه هدیه ولنتاین در موارد احساسی و عاطفی انتخاب می شود، شرایط آن متفاوت است. این یعنی انتخاب کادوی ولنتاین برای دوست دختر یا برای همسر معنی پنهان زیادی دارد که هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ تنوع باید به آن توجه کنید. پس حتماً از انتخاب عروسک‌خرسی و جعبه شکلات به عنوان معمولی ترین کادو ولنتاین بترسید. در انتخاب گیفت ولنتاین فاکتورهای زیادی تاثیرگذار است که مهمترین آنها جنسیت فرد گیرنده است. در خرید هدیه ولنتاین برای پسر سعی کنید وسایلی مانند ادکلن‌مردانه یا ساعت مچی را انتخاب کنید و در کنار آن به گزینه های دیگری مانند ست کیف و کفش چرمی هم فکر کنید. از طرف دیگر برای هدیه ولنتاین دخترانه انتخاب جواهر آلات و لوازم تزئینی یا وسایل آرایشی پیشنهاد می شود. هدیه روز مادر و روز پدر روز پدر و روز مادر مناسبت های مهمی هستند که خانواده‌ها از قبل برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. اعضای خانواده با توجه به شرایط مالی و سلیقه خود ممکن است گزینه های متفاوتی برای کادو روز مادر داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است شما برای کادوی روز مادر خود شال و روسری را انتخاب کنید، اما برادر یا خواهرتان به فکر خرید دکوری منزل باشد. در ضمن برخی از آنها هم برای خرید هدیه روز مادر می توانند از خرید اینترنتی شال و روسری استفاده کند که یک نوع سورپرایز است. ولی در طرف مقابل برای کادوی روز پدر در انتخاب وسایلی مانند دستگاه ریش تراش یا حتی با یک دست کت و شلوار کفایت می کند. اما برخی دیگر می‌توانند دستمال جیبی یا حتی کراوات را برای پدر خود انتخاب کنند.

اصل چهارم؛ انتخاب کادوی شب یلدا

اگر به فکر دورهمی هستید شب یلدا بهانه خوبی است که همه اعضای خانواده دور هم حضور داشته باشند و بزرگترهای خانواده هم به فکر انتخاب کادوی شب یلدا باشند. انتخاب خانواده ها در این ایام با یکدیگر متفاوت است که برخی هدایای خوراکی و برخی هم خرید کتاب شعر و کتاب داستان را برای این ایام مناسب می‌دانند. اما به عنوان یک بزرگتر انتخاب خرید عمده شال و روسری مناسب تر است و در مورد هدیه شب یلدا می توانید آن را به عنوان یک گزینه عمومی و ارزان استفاده کنید.

فاکتورهای مهم در انتخاب هدیه عید نوروز

ایام عید فرصت خوبی است تا خانواده ها بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند و فرصت دید و بازدید آنها افزایش یابد. در این بین خانواده‌ها سعی می‌کنند که برای افراد مختلف به دنبال خرید عیدی باشند و از گزینه های مختلف کادو نوروز خود را انتخاب کنند. البته رسم ما ایرانیها دادن هدیه نقدی و کارت هدیه است تا فرد بتواند از پول آن به دلخواه استفاده کند. یکی از رسومی که ما ایرانی‌ها برای این ایام داریم، بردن هدیه عروس در این ایام است که ممکن است در شب یلدا هم اتفاق بیفتد. در این هدیه امکان استفاده از خوراکی ها و آجیل های مختلف وجود دارد که با توجه به رسم هر منطقه متفاوت است. ولی با توجه به شرایط مالی خانواده ها امکان استفاده از جواهرات و طلا وجود دارد و در کنار آن می‌توان از دکوری منزل هم استفاده کرد.

اصول اولیه خرید کادوی عید غدیر

ایرانی‌ها و شیعیان معمولاً مناسبت‌های مذهبی را با اهدای گل و هدیه جشن می گیرند که عید غدیر خم هم یکی از این موارد مهم است. این موضوع باعث می‌شود که برخی از خانواده‌ها و برخی از شرکت‌ها به فکر خرید هدیه عید غدیر باشند که در بیشتر موارد گزینه های تکراری و بعضاً با تعداد بالا انتخاب می شوند. نکته مهمی که در مورد گیفت عید غدیر وجود دارد این است که یک مراسم مذهبی بوده و خانواده ها چندان توجهی به قیمت کاکادو ندارند. به همین دلیل اکثر خانواده ها لوازم تحریر یا موادی مانند لیوان و ماگ را انتخاب می کنند. البته رعایت اصول مالی و متناسب بودن هدایا با یکدیگر مهم است. حالا این شما هستید که با توجه به مناسبت های مختلف و همچنین افراد مختلفی که با آنها در ارتباط هستید گزینه مناسب را انتخاب کنید و از دادن هدیه لذت ببرید. ..... فروشگاه آنلاین گیفتمون | هدیه تولد | هدیه روز مادر | هدیه ولنتاین