سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آن چیزی که در مورد نرم افزار مدیریت ساختمان باید بدانید

همان‌طور که می‌دانید در جهان امروز شهرنشینی و کارهای تیمی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به همین علت قوانینی برای پیروی به وجود آمده و نرم‌افزارهای زیادی جهت سهولت کار پا به عرصه گذاشته‌اند. شما به وسیله این گونه نرم افزارها خواهید توانست بدون هیچگونه نگرانی تمام موارد مورد نیاز را در این گونه نرم افزارها مدیریت نمایید. اگر از این نرم‌افزارها استفاده نکنید نه‌تنها کار را برای خود دشوار کرده‌اید که حتی احتمال از بین رفتن اطلاعات را بالا خواهید برد و دلیل آن چیزی جز عدم استفاده از نرم‌افزار نیست. در این مقاله سعی داریم تا ویژگی‌های منحصر به فرد اینگونه نرم افزار‌ها را بیان کنیم. تعدادی زیادی از نرم‌ افزار‌های مدیریت ساختمان در بازار موجود است و با خواندن این مقاله می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود برگزینیم. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

نکاتی مهم در مورد نرم افزار‌های مدیریت ساختمان

نرم افزار‌های مدیریت ساختمان باید از ویژگی‌های مناسب و منحصر به فردی برخوردار باشند تا بتوان آن‌ها را یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب قلمداد کرد. در ادامه قصد داریم تا ویژگی‌های یک اپلیکیشن مدیریت ساختمان را معرفی کنیم.

استفاده راحت و آسان از نرم افزار

یک نرم‌افزار ساختمان ایده آل در قدم اول باید به‌راحتی مورداستفاده قرار بگیرد. در صورت راحتی استفاده از نرم افزار، کاربر بدون هیچ دغدغه‌ای و در کمترین زمان ممکن، می‌تواند از محیط نرم افزار استفاده کند.برای جذب بیشتر کاربران جهت استفاده از نرم‌افزار باید به روشی طراحی‌شده باشد که کاربر بتواند به‌سادگی با آن کار کند.

طراحی منطقی و مناسب نرم افزار

مورد بعدی که باید در یک اپلیکیشن مدیریت شارژ ساختمان نمود داشته باشد، منطق و اساس پشت برنامه است. منظور از این مورد آن است که برنامه نویسان نرم افزار بتوانند تمام نیازهای مورد نظر یک مدیر ساختمان را در قالب یک نرم افزار حرفه‌ای پیاده سازی نمایند. توجه داشتن طراحان به این مورد باعث خواهد شد که پروژه نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

شخصی سازی و تاثیر آن در کیفیت نرم افزار

شخصی سازی نیز از دیگر ویژگی‌های مهم یک نرم افزار مدیریت ساختمان است. وقتی از شخصی‌سازی صحبت به میان می‌آید هدف ما این است شما بتوانید درزمانی کوتاه شروع به پیاده‌سازی ساختار موردنظرتان کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در زمان دانلود نرم افزار ساختمان حتما به وجود این قابلیت در آن توجه داشته باشید.

حفظ اطلاعات کاربران با افزایش امنیت در نرم افزار

در هر نرم‌افزاری مهم‌ترین قسمت بعد امنیتی آن است. از آنجایی که اصولا این نرم افزارها دارای قابلیت درج قبوض هستند و معمولا به این گونه نرم افزارها نرم افزار مدیریت قبوض گفته می‌شود. در بازار شاهد وجود نرم افزار‌های مختلفی در زمینه‌ی مدیریت ساختمان هستیم که این موارد تلاش می‌کند که وظایف مدیر ساختمان را حد زیادی کاهش دهد. در صورتی که می‌خواهید از این دسته نرم افزارها استفاده نمایید حتما از میزان امنیت آن آگاهی کامل داشته باشید.

پشتیبانی مناسب و 24 ساعته

پشتیبانی مناسب نیز یکی دیگر از شاخصه‌های یک نرم افزار شارژ ساختمان است. در صورتی یک نرم افزار خواهد توانست تعداد کاربران زیادی را کسب نمایید که از ویژگی پشتیبانی 24 ساعته برخوردار باشد. در این قابلیت موارد مختلفی از قبیل راهنمایی در نصب، کارکرد و کاربرد آن و سایر موارد نقش مهمی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید نرم افزار از وجود پشتیبانی آگاهی داشته باشید.

گزارش گیری یکی از قابلیت‌های نرم افزار‌های مدیریت ساختمان است

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید برای یک نرم‌افزار ایده آل در نظر داشت قابلیت داشتن آن در گزارش‌گیری است. برخورداری نرم افزار از این ویژگی باعث خواهد شد که بدون کمترین مشکلی بتوانید اطلاعات مورد نیاز را در قالب گزارش در اختیار داشته باشید. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان از این ویژگی‌ و قابلیت مهم آگاهی کامل داشته باشید. نکته مهم در رابطه با گزارش گیری آن است که شما باید بتوانید این گزارش‌ها را با فرمت دلخواه خود خروجی بگیرید. به همین دلیل داشتن امکان گرفتن خروجی در قالب فرمت‌هایی نظیر اکسل، پی دی اف، ورد، ایکس ام ال و غیره برای این نرم افزارها بسیار حیاتی خواهد بود.

قابلیت استفاده چند نفر به‌طور هم‌زمان 

این مورد بدان معنا است که کاربران بتوانند به صورت همزمان از این نرم افزار استفاده کنند. شاید برخورداری این ویژگی زمانی خود را نشان دهد که شما اقدام به دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان کرده باشید و بخواهید بخشی از وظایف ثبت و بررسی موارد قابل اجرا در ساختمان را بر عهده فرد دیگری بگذارید. وجود این ویژگی باعث خواهد شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید تفویض اختیار داشته باشید.

برخورداری از قابلیت پشتیبانی گیری

پشتیبان گیری نیز از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب است. شما به واسطه این قابلیت خواهید توانست اطمینان خاطر داشته باشید که اطلاعات شما به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت. نرم افزار‌های مختلف این قابلیت‌ها را به روش‌های مختلفی اجرا می‌کنند که از بارز‌ترین نمونه‌های آن می‌توان به پشتیبان گیری خودکار اشاره کرد. در نمونه بعدی این دسته نرم افزارها شما خود باید به صورت دستی اقدام به گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات خود نمایید. اگر اطلاعات مهمی در اختیار دارید که نمی‌خواید به هیچ عنوان آن‌ها را از دست بدهید؛ بهتر است از نرم افزاری استفاده کنید که قابلیت پشتیبان گیری داشته باشد.

در آخر

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب به شما ارائه دهیم. همان‌طور که خواندید متوجه شدید یک نرم‌افزار خوب باید ویژگی‌هایی از قبیل پشتیبانی 24 ساعته، قابلیت پشتیبان گیری،گزارش‌گیری و غیره باشد. با وجود این قابلیت درون یک نرم افزار می‌توان آن را نرم افزاری قدرتمند دانست. همچنین گفتیم که نرم افزارهای مختلفی تحت عنوان نرم افزار محاسبه قبض آب آپارتمان وجود دارند که شما به واسطه آن‌ها خواهید توانست تمام موارد مورد نیاز را در آن ثبت نمایید. به طور کلی نرم افزار‌های مختلف دیگری نیز در زمینه‌ی ساختمان وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان نرم افزار‌هایی در رابطه با بیمه ساختمان و بهترین بیمه ساختمان اشاره کرد. از این که در این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. ..... نرم افزار مدیریت ساختمان