سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موارد موثر برای انتخاب هدیه

گزینه های زیادی برای انتخاب هدیه وجود دارد، اما اینکه در انتخاب آن به چه اصولی توجه کنیم اهمیت زیادی دارد. شاید در برخی موارد مانند هدیه تولد برای همسر بتوانیم از شال و روسری استفاده کنیم، اما در نظر گرفتن مناسبت های مختلف و شرایط فرد گیرنده هدیه به ما در این انتخاب کمک می کند. با این تفاسیر نشان دادن حساسیت نسبت به فرد گیرنده هدیه و شرایط کلی او در انتخاب کادوی مناسب به ما کمک می کند.
با این مقدمه کوتاه در ادامه چند اصول کلی در انتخاب کادو معرفی خواهیم کرد که طبیعتاً هم به شما کمک می‌کند که یک هدیه مناسب را انتخاب کنید و هم از لحاظ مالی دچار هزینه زیادی نشوید.

هدیه تولد

همه ما دوست داریم که به مناسبت سالروز تولدمان از طرف آشنایان هدیه تولد بگیریم که ممکن است از طرف همسر یا یکی از اعضای خانواده یا همکاران باشد. معمولاً در انتخاب کادوی تولد بیش از هرچیزی سلیقه فرد در نظر گرفته می شود. مثلاً اگر کادو تولد انتخابی ما با توجه به مشکلات فرد باشد یا امکان استفاده روزانه از آن را داشته باشد انتخاب مطلوبی است.
خوشبختانه گزینه های متنوعی برای گیفت تولد در بازار وجود دارد که انتخاب آنها باید با توجه به خواسته شما باشد. بنابراین چون معمولاً خانم‌ها به طلا و جواهرات علاقه دارند، در انتخاب هدیه تولد به سراغ زیورآلات بروید، اما در انتخاب کادوی تولد پسرانه سرگرم کننده بودن هدیه در اولویت است. پس در نظر گرفتن شرایط فردی و سلیقه در خرید هدیه تولد برای همسر و انتخاب بهترین گزینه ضروری است.

کادو ولنتاین

روز ولنتاین یکی از مناسبت هایی است که باید دیر یا زود برای آن برنامه‌ریزی کنید. البته طبیعی است که احساسات و عواطف در انتخاب هدیه ولنتاین تاثیرگذار است و شرایط آن را نسبت به سایر موارد متفاوت می‌کند. با این تفاسیر در هنگام خرید کادوی ولنتاین هم بحث مالی و هم تنوع اهمیت پیدا می کند که معنی متفاوتی برای دوست دختر یا برای همسر شما دارد. اما به عنوان یک نکته به خاطر داشته باشید که عروسک‌خرسی و جعبه شکلاتی تکراری شده اند.
در نظر گرفتن جنسیت فرد در انتخاب گیفت‌تولد موضوع مهمی است که می تواند شما را به یک گزینه خاص برساند. در خرید هدیه ولنتاین برای پسر سعی کنید وسایلی مانند ادکلن‌مردانه یا ساعت مچی را انتخاب کنید و در کنار آن به گزینه های دیگری مانند ست کیف و کفش چرمی هم فکر کنید. اما در انتخاب هدیه ولنتاین دخترانه گزینه هایی مانند جواهرات و ست لوازم آرایشی پیشنهاد بهتری هستند.

اصل سوم؛ انتخاب هدیه روز مادر و روز پدر

اگرچه به جا آوردن زحمت پدر و مادر بسیار سخت است اما در روز پدر و روز مادر می توان بخشی از این زحمت را جبران کرد. معمولاً با توجه به تعداد اعضای خانواده و شرایط مالی هر کدام از آنها، انتخاب کادو روز مادر ممکن است متفاوت باشد. از وسایل دکوری منزل به عنوان پرتکرارترین انتخاب کادوی روز مادر یاد می‌شود و در کنار آن خرید شال و روسری هم گزینه خوبی است.
فقط توجه داشته باشید که خرید اینترنتی شال و روسری بهانه خوبی برای سورپرایز کردن مادر است و مسیر خوبی برای مخفی نگه داشتن خرید هدیه برای روز مادر محسوب می شود.
این در حالی است که در مورد کادوی روز پدر حساسیت کمتری وجود دارد و گزینه هایی مانند کت و شلوار رسمی یا دستگاه ریش تراش پیشنهاد می شود. در ضمن خرید ست لباس ورزشی یا حتی دستمال جیبی هم برای روز پدر انتخاب مناسبی است.

فاکتورهای مهم در انتخاب کادوی شب یلدا

ایرانی‌ها از بهانه های مختلف برای گرد هم آمدن استفاده می کنند که در مورد شب یلدا هم همین وضعیت وجود دارد و انتخاب کادوی شب یلدا در این ایام یک موضوع عادی است. گزینه خانواده‌ها برای کادوی شب متفاوت است که ساده‌ترین آنها هدایای خوراکی مانند بسته های شکلات هستند، اما برای بزرگترها می توانید به سراغ خرید کتاب شعر یا حتی کتاب داستان بروید.
اما در طرف مقابل برخی از خانواده‌ها گزینه های ارزان تر و کلی تر را ترجیح می‌دهند که پیشنهاد ما با آنها خرید عمده شال و روسری است.

عید نوروز

عید نوروز از دیگر مناسبت هایی است که خانواده ها به هر قیمتی و از هر نقطه ای خود را به یکدیگر می رسانند و دید و بازدید در این ایام زیاد است. در این ایام بزرگترها به فکر انتخاب عیدی هستند و سعی میکند که از گزینه های مختلف موجود در بازار انتخاب کنند. هدایای نقدی و کارت هدیه برای بسیاری از خانواده ها راحت تر است، اما در این بین ممکن است برخی به دنبال کادو و وسایل دیگر هم باشند.
موضوع جالبی که معمولا خانواده‌های دارای نوعروس در این ایام انجام می دهند، خرید هدیه عروس است که ممکن است در شب‌یلدا هم انجام شود. در این هدیه امکان استفاده از خوراکی ها و آجیل های مختلف وجود دارد که با توجه به رسم هر منطقه متفاوت است. اما خانواده‌ها می‌توانند گزینه‌های دیگری مانند جواهرات و زیورآلات و همچنین دکوری منزل را به عنوان کادوی عروس در نظر بگیرند.

اصول اولیه خرید کادوی عید غدیر

ایرانی‌ها و شیعیان معمولاً مناسبت‌های مذهبی را با اهدای گل و هدیه جشن می گیرند که عید غدیر خم هم یکی از این موارد مهم است. در عین حال هنوز هم خانواده ها و شرکت هایی هستند که برای این ایام هدیه عید غدیر را می خرند و انتخاب اصلی آنها هدایای ارزان و با تکرار بالا هستند.
فراموش نکنید که گیفت عید غدیر یک مناسبت مذهبی است و در آن بحث مالی به هیچ وجه مطرح نیست. به همین دلیل اکثر خانواده ها لوازم تحریر یا موادی مانند لیوان و ماگ را انتخاب می کنند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر هدایا در یک سطح قیمتی باشند.
حالا این شما هستید که سلیقه فرد گیرنده کادو و مناسبت‌های مختلف را در در نظر بگیرید و با توجه به آن یک هدیه مناسب را انتخاب کنید. ..... فروشگاه آنلاین گیفتمون | هدیه تولد | هدیه روز مادر | هدیه ولنتاین