سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش و آگاهی درباره ی قوانین و مقررات در زمینه ی آپارتمان نشینی

صاحب نظران معتقدند عوامل مختلفی در ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی تأثیر دارد؛ به اعتقاد یکی از جامعه شناسان « مهم ترین عامل رعایت نکردن حقوق دیگران، بی اطلاعی از عواقب رعایت نکردن حقوق و حتی ناآگاهی نسبت به حقوق همسایه است که با رعایت آن می توان به ارتقای این فرهنگ کمک کرد. » بهترین اقدام در این زمینه، آگاه کردن ساکنین نسبت به حقوق و تکالیف در زمینه مدیریت ساختمان که بعهده مدیر است و در شرع و قانون ذکر شده و با به کارگیری آن ها، همسایگان از آزار یکدیگر در امان خواهند ماند.البته می توان از ناکافی بودن ضمانت اجرایی قوانین و مقررات آپارتمان نشینی نیز به عنوان یکی از دلایل عدم رشد فرهنگ آپارتمان نشینی یاد کرد؛ از این رو افرادی هم پیدا می شوند که با وجود آگاهی و اطلاع از حقوق همسایگان نفع خود را ترجیح می دهند و حقوق آن ها را زیر پا می گذارند و این وظیفه ی سیاست گذاران، مسئولان و مدیران اجرایی است که نقص در قوانین را برطرف کنند. اگر در ساختمانی نرم افزار ساختمان راه اندازی شود، مدت زمان کمتری طول خواهد کشید تا ساکنین با قوانین آشنا گردند که این امر به واسطه بخش قوانین این نرم افزار میسر می شود.

عوامل مؤثر در ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی

رعایت هنجارها و ارزش هایی که افراد باید در مکانی که با یکدیگر زندگی می کنند، رعایت نمایند، باعث به وجود آمدن آرامش در محیط زندگی و دوری از اختلافات می شود. افزایش آگاهی شهروندان و بالا بردن فرهنگ آپارتمان نشینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها خانواده، مسئولان و سیاست گذاران فرهنگی هستند؛ سطح دانش و تحصیلات افراد خانواده و آموزش های مستقیم و غیر مستقیم والدین به فرزندان، رفتار، منش و برخورد آن ها در مواجهه با مسائل مرتبط با ساختمان محل زندگی و اجرای قوانینی که توسط مدیریت ساختمان و با دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان وضع می گردد، نیز از عوامل تأثیرگذار و مهم هستند. مدیران و مسئولان فرهنگی، رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما و روزنامه ها، آموزش و پرورش، شهرداری ها، شوراهای شهر و شورایاری ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، قوه ی قضائیه و حتی مدیریت ساختمان با انجام کارهای فرهنگی و آگاهی بخشی از قوانین و مقررات و مجازات های مربوط به عدم رعایت و پیروی از آن ها در کاهش بسیاری از ناهنجاری های در این حوزه نقشی سازنده خواهند داشت.

چگونگی ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی

با آموزش و آگاهی درباره ی قوانین و مقرراتی که در زمینه ی آپارتمان نشینی وجود دارد و آگاهی از حدود وظایف همسایگان و کسانی که در یک محیط زندگی می کنند و چگونگی همکاری با مدیریت ساختمان، همچنین عناصر پیش برنده ی فرهنگ ایرانی و اسلامی که عقلانیت مهم ترین عنصر آن ها به شمار می آید، می توان فرهنگ آپارتمان نشینی را ارتقا داد.شاید خیلی از ما در محل زندگی خود از بی فرهنگی رنج می بریم. وقتی از بی فرهنگی سخن به میان می آید در همان موقع به ذهن شما عدم رعایت نظم، نظافت و حقوق همدیگر خطور می کند. ممکن است آنهایی که در همسایگی ما زندگی می کنند از قوانین و مقررات و فرهنگ درست همسایگی و آپارتمان نشینی اطلاع صحیحی نداشته باشند. با استفاده از نرم افزار ساختمان بسیاری از این مشکلات حل می گردد.