سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رعایت قوانین و نکات مهم زندگی در آپارتمان با نرم افزار مدیریت سا

با توجه به افزایش روز به روز جمعیت مشاهده می‌شود که زندگی در آپارتمان و مدیریت ساختمان ها و مجتمع ها در کلان شهرها بسیار رواج پیدا کرده است؛ اما نکته حائز اهمیت این است که قبل از آپارتمان نشینی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات و حل آن لازم است که با قوانین و نکات مهم زندگی در آپارتمان آشنا شویم به طوری که همه اهالی یک آپارتمان موظف به رعایت این قوانین باشند. از آنجایی که افراد متفاوتی در محل آپارتمان زندگی می‌کنند و رده های سنی مختلف در کنار هم قرار گرفته اند لازم است که همه افراد برای ایجاد آرامش و آسایش یکدیگر تلاش کنند و اصول کلی را رعایت کنند. توجه داشته باشید که رعایت این نکات می‌تواند موجب آسایش خود شما نیز بشود زیرا اگر شما این نکات را رعایت کنید به طور قطع متقابلا دیگر اعضای آپارتمان نیز در صدد رعایت این قوانین برمی آیند و این امر به طور طبیعی باعث ایجاد نظم در آپارتمان خواهد شد. زمانی که در یک ساختمان حقوق و وظایف متقابل بین ساکنین به خوبی اجرا گردد، نشاندهنده بالا بودن کیفیت مدیریت آن ساختمان و برنامه ریزی های دقیق می باشد. یکی از راه حل ها در زمینه ارتقا کیفیت مدیریت، دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان است.

 نرم افزار مدیریت ساختمان و وظایف مدیر

مدیر مکلّف است برای حفظ و نگهداری و همچنین نظافت قسمت‌های مشترک و انجام سایر امور مورد نیاز بنا، سرایدار در واحد سرایداری مستقر نماید. حقوق سرایدار در قسمت هزینه های ساختمان با ذکر عنوان در اپلیکیشن ثبت می گردد. تعیین این هزینه دراختیار مدیر بوده و سرایدار مکلّف به رعایت دستورات مدیر خواهد بود. نرم افزار ساختمان کلیه این دستورالعمل ها را جهت حل اختلاف ساکنین درچارچوب مقررات تعریف شده شامل می شود. شارژ یکی از مهمترین مسائل مشکل ساز در آپارتمان ها است که بسیاری از مدیران و مالکان با آن درگیر هستند. با توجه به قانون تدوین شده در این باره مشاهده می‌شود که باید هر ساله برای هزینه های عمومی ساختمان مبلغی تعیین شود که تمامی ساکنان ساختمان مکلف به پرداخت آن هستند. این هزینه که به صورت ماهانه و بر اساس مصوبه مجتمع توسط سرایدار یا مدیر ساختمان گرفته می‌شود شارژ ماهانه نام دارد.

ویژگی های بهترین نرم افزار ساختمان

نکته حائز اهمیت در مورد شارژ ساختمان این است که بعضی از افراد با توجه به اینکه به هر دلیلی در واحد مورد نظر زندگی نمی‌کنند از پرداخت شارژماهانه امتناع می ورزند اما باید بدانید که عدم سکونت در واحد به هیچ عنوان دلیلی بر عدم پرداخت شارژ نمی باشد. بهترین نرم افزار مدیریت ساختمان نرم افزاریست که تمامی این موارد را به آسانی محاسبه و به تمامی ساکنین گزارش دهد. پرداخت به موقع هزینه ها از جمله نکات ضروری در خصوص آپارتمان نشینی می باشد که در این خصوص ساکنین موظف هستند تمامی هزینه های ضروری از جمله هزینه های آب، برق، گاز و گازوئیل را سر وقت معین پرداخت نمایند. پرداخت هزینه آپارتمان ممکن است با توجه به قوانین و آیین نامه ای که تدوین شده است بر عهده مالک یا مستاجر باشد که چنانچه مالک طبق قرارداد از پرداخت این هزینه ها خودداری کند مستاجر این امکان را دارد تا هزینه را از اجاره بها کسر نماید و اما اگر مستاجر از پرداخت هزینه خودداری کرد، مدیر ساختمان می تواند جهت دریافت به مالک ساختمان مراجعه نماید.