سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب زیر به شما کمک می کند مدیریت ساختمان خوبی داشته باشید

با گسترش شهر نشینی و اهمیت پیدا کردن کار گروهی و همچنین لزوم رعایت قوانین در آپارتمان‌ها نرم افزارهای مختلفی پا به عرصه گذاشته‌اند. با به وجود آمدن چنین نرم‌افزارهایی انسان به‌راحتی می‌تواند کارهایی را که نیاز به انجام آن دارد را مدیریت کند. در حال حاضر شاید بتوان گفت استفاده نکردن از این گونه نرم افزارها علاوه بر به هم ریختگی اطلاعات باعث از بین اطلاعات خواهد شد. در این مقاله سعی داریم تا ویژگی‌های منحصر به فرد اینگونه نرم افزار‌ها را بیان کنیم. تعدادی زیادی از نرم‌ افزار‌های مدیریت ساختمان در بازار موجود است و با خواندن این مقاله می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود برگزینیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

ویژگی‌هایی که یک نرم افزار مدیریت ساختمان باید داشته باشد

برای آن که یک نرم افزار مدیریت ساختمان را خوب و مناسب دانست باید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد تا از آن به عنوان یک نرم افزار مدیریت ساختمان نام برد. در ادامه این مقاله ما به بررسی ویژگی‌های اصلی یک اپلیکیشن مدیریت ساختمان خواهم پرداخت همچنان با ما همراه باشید. استفاده راحت و آسان از نرم افزار. یک نرم‌افزار ساختمان ایده آل در قدم اول باید به‌راحتی مورداستفاده قرار بگیرد. بهتر است منظور از بیان جمله راحتی را بشکافیم راحتی به این معنا که کاربر در هنگام استفاده با هیچگونه موردی که باعث اختلال در کارکردش شود رو به رو نشود. هر چه سطح کاربری نرم افزار دارای راحتی و دسترسی مناسب‌تری باشد به طبع آن افراد بیشتری از این نرم افزار استفاده خواهند کرد.

طراحی زیبا و جذاب در کیفیت نرم افزار تاثیر گذار است

مورد بعدی که باید در یک اپلیکیشن مدیریت شارژ ساختمان نمود داشته باشد، منطق و اساس پشت برنامه است. در طراحی باید به خواسته‌ها و نیاز‌های مدیر ساختمان توجه کرد و اگر برنامه نویسان به این امر توجه کنند قطع به یقین در افزایش کیفیت طراحی نرم افزار تاثیر می‌گذارند. و با توجه به این انتظار‌ها و خواسته‌های مدیران ساختمان، می‌توان نرم افزاری قدرتمند و با کیفیت را روانه بازار کرد.

شخصی‌سازی یکی از مهم‌ترین خصوصیات نرم‌افزارها

مطلوب است که تمامی نرم افزار آپارتمان‌ها قابلیت شخصی سازی داشته باشند. با شخصی سازی می‌توانید در کمترین زمان ممکن ساختار دلخواه خود را در نرم افزار پیاده سازی کنید. پس وقتی برای استفاده تصمیم می‌گیرید دانلود نرم‌افزار ساختمان را شروع کنید حتما به قابلیت شخصی‌سازی توجه کرده و به‌سادگی از کنار آن رد نشوید.

ایمن بودن اطلاعات در نرم افزار

به جرات می‌توان گفت وجود امنیت در هر نرم افزاری یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موارد است. در این گونه نرم افزار‌ها ما معمولا شاهد بخشی به نام نرم افزار مدیریت قبوض هستیم و به همین دلیل باید از امنیت بالای نرم افزار مطمئن بود. در حال حاضر تعداد زیادی نرم افزار رایگان در این دسته ساخته شده است که به وسیله آن می‌توان وظایف مدیر ساختمان را کاهش داد. به عنوان مدیر یک ساختمان موظف هستید که به ایمن بودن این نرم افزار‌ها اطمینان داشته باشید.

وجود پشتیبانی مناسب و پاسخگویی 24 ساعته

مهم‌ترین ویژگی برای یک نرم‌افزار شارژ ساختمان داشتن پشتیبانی 24 ساعته و قوی است. به طور کلی هر نرم افزاری که به دنبال افزایش تعداد مخاطبان خود است باید از قابلیت پشتیبانی 24 ساعته برخوردار باشد. این پشتیبانی شامل موارد مختلفی از قبیل راهنمایی در نصب، کارکرد و غیره می‌شود. حتما قبل از خریداری و استفاده از نرم‌افزار از داشتن یک پشتیبانی قوی آگاهی کسب کنید.

قابلیت گزارش گیری داشته باشد

قابلیت گزارش گیری یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که مدیر ساختمان به آن نیازمند است. با داشتن چنین مزیتی شما در مدت‌زمانی اندک تمام‌کارهای خود را می‌توانید به‌صورت گزارشی در اختیار داشته باشید. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان از این ویژگی‌ و قابلیت مهم آگاهی کامل داشته باشید. نکته مهم در رابطه با گزارش گیری آن است که شما باید بتوانید این گزارش‌ها را با فرمت دلخواه خود خروجی بگیرید. به همین دلیل داشتن امکان گرفتن خروجی در قالب فرمت‌هایی نظیر اکسل، پی دی اف، ورد، ایکس ام ال و غیره برای این نرم افزارها بسیار حیاتی خواهد بود.

قابلیت استفاده همزمان چند نفره

این مورد بدان معنا است که کاربران بتوانند به صورت همزمان از این نرم افزار استفاده کنند. شما زمانی متوجه می‌شوید که این نرم‌افزار چنین شاخصه‌ای دارد که اقدام به خرید کرده و از آن استفاده کنید. به نوعی می‌توان گفت این ویژگی در این گونه نرم افزارها باعث خواهد شد که شما قسمتی از وظایف را بر عهده دیگری بگذارید. نرم افزار باید از قابلیت پشتیبان گیری برخوردار باشد. پشتیبان گیری را می‌توان یک ویژگی دیگر این نرم افزار در نظر گرفت. به وسیله‌ی این ویژگی هیچگاه نگران از بین رفتن اطلاعات خود نخواهید بود و همواره تمامی اطلاعات شما در دسترستان است. این قابلیت در نرم افزارهای مختلف به صورت‌های گوناگونی پیاده سازی می‌شود، نمونه اول آن را می‌توان پشتیبان گیری خودکار در نظر گرفت. دسته دیگری از نرم افزارها این قابلیت را در خود دارند و شما تنها باید خود به صورت دستی اقدام به گرفتن نسخه پشتیبان نمایید. از این رو در هنگام خرید یا دانلود نرم افزار به این مهم نیز باید توجه داشته باشید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب به شما ارائه دهیم. ما در این مقاله روی مواردی مانند داشتن ویژگی پشتیبانی 24 ساعته، امکان پشتیبان گیری، داتشن ویژگی گزارش گیری و غیره تکیه کردیم. و هرچه یک نرم افزار بتواند این ویژگی‌ها را بیشتر در خود جای دهد قطع به یقین نرم افزار مناسب و استانداردتری خواهد بود. همچنین گفتیم که نرم افزارهای مختلفی تحت عنوان نرم افزار محاسبه قبض آب آپارتمان وجود دارند که شما به واسطه آن‌ها خواهید توانست تمام موارد مورد نیاز را در آن ثبت نمایید. همچنین این قول را به شما می‌دهیم که در سری مقالات بعدی وب سایت اطلاعاتی در رابطه با بیمه ساختمان و بهترین بیمه ساختمان برای شما شرح دهیم. با مقالات بعدی ما همراه باشید تا به درک درست و منطقی از مدیریت ساختمان برسید. ..... نرم افزار مدیریت ساختمان