سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پر کاربردین نرم افزارهای مدیریت ساختمان کدام اند؟

با گسترش جمعیت شهرها و روی آوردن مردم به آپارتمان نشینی ما نیازمند رعایت قوانین و مقرارت این سبک زندگی هستیم و به همین دلیل نرم افزار‌های متعددی برای این موضوع پای بر عرصه زندگی مردم گذاشته‌اند. با استفاده از این نرم افزار‌ها می‌توانید به راحتی مدیریت ساختمان را کنترل کنید و نگرانی خود را از این قضیه کاهش دهید. بسیاری از مواقع شاهد آن بوده‌ایم که به دلیل نداشتن نرم افزار یا پلتفرمی تمامی اطلاعات مهم ساختمان از بین رفته و یا اینکه برای جمع آوری آن‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده‌ایم. شما با خواندن این مقاله با کاربرد و ویژگی‌های نرم‌افزارها آشنا می‌شوید. آگاهی داشتن از این ویژگی‌ها باعث خواهد شد بتوانید از میان انبوه نرم افزارهای طراحی شده بهترین و مناسب‌ترین نرم افزار را انتخاب نمایید. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

یک نرم افزار مدیریت ساختمان چه ویژگی‌هایی دارد

همان‌طور که از عنوان مشخص است برای در اختیار داشتن یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان خوب همانند هر نرم‌افزار مدیریت ساختمان دیگر باید شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد. به همین منظور در ادامه در مورد اپلیکیشن مدیریت ساختمان موضوعاتی را شرح می‌دهیم و همچنین از شرایط و ویژگی‌های یک اپلیکیشن خوب صحبت خواهیم کرد.

سهولت استفاده از نرم‌افزار را احساس خواهید کرد

شاید مهم‌ترین ویژگی که یک نرم افزار ساختمان باید داشته باشد راحتی کار با آن است. در اینجا منظور این است که استفاده کردن از نرم‌افزار کاربر را خسته نکرده و بتواند به‌سادگی درزمانی کوتاه با کاربرد آن آشنایی پیدا کند. هر چه سطح کاربری نرم افزار دارای راحتی و دسترسی مناسب‌تری باشد به طبع آن افراد بیشتری از این نرم افزار استفاده خواهند کرد.

منطق نرم افزار درست باشد

یکی از مهم‌ترین نکات برای اپلیکیشن مدیریت ساختمان طراحی منطق و مناسب آن است. در طراحی باید به خواسته‌ها و نیاز‌های مدیر ساختمان توجه کرد و اگر برنامه نویسان به این امر توجه کنند قطع به یقین در افزایش کیفیت طراحی نرم افزار تاثیر می‌گذارند. توجه داشتن طراحان به این مورد باعث خواهد شد که پروژه نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

شخصی سازی و تاثیر آن در کیفیت نرم افزار

باید گفت یکی از بهترین گزینه‌های نرم‌افزار کاشانه قابلیت در شخصی‌سازی آن است. منظور از شخصی سازی آن است که شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید آن ساختار مورد نظر خود را در نرم افزار پیاده سازی نمایید. به همین دلیل باید در هنگام دانلود نرم افزار ساختمان بیش از پیش به وجود این قابلیت توجه داشته باشید.

حفظ اطلاعات کاربران با افزایش امنیت در نرم افزار

امنیت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در کیفیت نرم افزار مدیریت ساختمان تاثیر داشته باشد. در این نرم افزار معمولا بخش‌هایی برای درج قبوض در نظر گرفته و به همین دلیل به آن‌ها نرم افزار مدیریت قبوض نیز گفته می‌شود و با توجه به درج قبوض در آن باید امنیت اپلیکیشن تضمین شده باشد. در بازار شاهد وجود نرم افزار‌های مختلفی در زمینه‌ی مدیریت ساختمان هستیم که این موارد تلاش می‌کند که وظایف مدیر ساختمان را حد زیادی کاهش دهد.حتما دقت خود را برای استفاده از این نرم‌افزارها بالابرده و مطمئن شوید آیا نرم‌افزاری که با آن کار می کنید از امنیت معقولی برخوردار است یا خیر.

پشتیبانی مناسب و 24 ساعته

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید یک نرم افزار شارژ ساختمان داشته باشد پشتیبانی آن است. بسیاری از نرم افزار‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در بازار وجود دارند برای افزایش میزان مشتری خود از پشتیبانی 24 ساعته استفاده می‌کنند. در پشتیبانی باید به موارد مختلفی از قبیل راهنمایی در نصب، کارکرد و غیره اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است که قبل از دانلود یا خرید نرم افزار به قابلیت‌های مختلف آن مانند پشتیبانی 24 ساعته توجه کرد.

گزارش گیری از قابلیت‌ها مهم نرم افزار‌های ساختمان

از ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت نرم افزار عالی می‌توان به ویژگی گزارش گیری اشاره کرد. با توجه به این قابلیت به عنوان مدیر ساختمان می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن تمامی اطلاعات مهم را در قالب گزارش‌های جامع و کامل بررسی کنید. آگاهی داشتن از بخش‌های مختلف نرم افزار مانند گزارشگیری می‌تواند در انتخاب نرم افزار مناسب، موثر باشد و به همین منظور باید در هنگام دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان به آن‌ها توجه کنید. نکته‌ی مهم که باید در هنگام گزارشگیری باید به آن توجه کرد این است که بتوانید از آن موارد با فرمت دلخواه خود، خروجی بگیرید. به همین دلیل داشتن امکان گرفتن خروجی در قالب فرمت‌هایی نظیر اکسل، پی دی اف، ورد، ایکس ام ال و غیره برای این نرم افزارها بسیار حیاتی خواهد بود.

نرم افزار مدیریت ساختمان باید قابلیت استفاده چند نفره را داشته باشد

منظور از استفاده همزمان آن است که کاربران نرم افزار بتوانند بدون هیچگونه نگرانی به صورت همزمان از این نرم افزار استفاده نمایند. این ویژگی زمانی حائز اهمیت خواهد شد که بخواهید قسمتی از کارهای ساختمان را بر عهده فرد دیگری بگذارید. با وجود قابلیت استفاده همزمان چند نفره می‌توانید برخی از وظایف خود را بدون هیچ مشکلی به عهده فرد دیگر بگذارید.

نرم افزار باید از قابلیت پشتیبان گیری برخوردار باشد

از دیگر ویژگی‌های مهم این گونه نرم افزارها می‌توان به ویژگی پشتیبانی گیری اشاره کرد. به وسیله‌ی پشتیبان گیری دیگر نگران از بین رفتن اطلاعات نخواهید بود. این قابلیت در نرم‌افزارهای مختلف به اشکال متفاوتی پیاده‌سازی می‌شود که نمونه‌ی متناسب آن پشتیبان گیری خودکار است. برخی دیگر از نرم افزار‌ها هستند که قابلیت پشتیبان گیری را درون خود دارند اما باید آن را به صورت دستی تنطیم کنید. پس نیاز است قبل از خرید و یا دانلود این گونه نرم افزارها از داشتن این ویژگی آگاه شده باشید.

در این مقاله گفتیم

در این مقابله سعی شد که تا حد امکان از ویژگی‌ها و خصوصیات یک نرم افزار مدیریت ساختمان مناسب اطلاعاتی را شرح دهیم. توضیح دادیم که از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در انتخاب یک نرم افزار مناسب به آن توجه کرد؛ پشتیبانی 24 ساعته، قابلیت پشتیبان گیری، قابلیت گزارش گیری و سایر موارد ذکر شده است. با وجود این قابلیت درون یک نرم افزار می‌توان آن را نرم افزاری قدرتمند دانست. همچنین در این مقاله عنوان کردیم که دسته نرم افزارهای دیگری وجود دارد که با عنوان نرم افزار محاسبه قبض آب آپارتمان از آن‌ها یاد می‌شود که برای ثبت تمام مورد ضروری مناسب خواهد بود. همچنین در مقالات بعدی سعی خواهیم کرد که اطلاعات کاملی در مورد بیمه ساختمان و بهترین بیمه ساختمان ارائه خواهیم داد. امیدواریم که این مقاله به سؤالات شما پاسخ مناسبی داده باشد و بتوانید از این اطلاعات جهت ارتقای کیفی کار خود بهره ببرید. ..... نرم افزار مدیریت ساختمان